Wednesday, November 5, 2008

Sumazau Dance & Concert (funny)

Personally as a Sabahan, I feel so proud to see my son performing at their kindergarden graduation concert especially perfoming Sumazau Dance! Just imagine, ere in Ipoh, who going to be their Choreographer? So then my wife supplied the teachers with a copy of CD consisting sumazau performance by pro dancers along with 'Sayang-sayang Kinabalu' song!

The Graduation Concert actually, the dance eventually become so funny. Just imagine, the kids know nothing bout Sumazau-except Mr. ReNo Jr. the rest all 'buta-buta'. I managed to record the performance using my Nokia hp...

video

He look so cute right? (psssst, dia bilang I'm not cute anymore, I'm hensem oledi la...) I already received the ori CD of the whole concert done by pros but I prefer this one to share with you guys... cheersss...

15 comments:

Beck the BandagedKnees said...

Lmao!! Haha!! Reno! ^_^ Yes he's cute! ^_^ N handsome laa kunun.. ^_^ jr ko ni aaa.. haha! ^_^

haha! reno mcm urg mabuk gia tu.. i mean.. haha! thats funny ya baa only ur kid jak yg pandai menari n know about what he's dancing about ni.. yg lain tia tau laa baru siap mabuk kaa..? haha! ^_^ jk jk jk.. ^_^

nice one.. funny u didnt laugh while taking itu video.. haha! ^_^ nice one.. :D

sweetie~ said...

haha berterabur....anak kau ka yg paling depan? dia ja yg ada gaya sumazau....heran jgk kan...sumazau bukan la susah sgt tp klu non-kdm punya susah dorang mau menari tu....klu anak kdm macam pandai otomatik tau menari....tp ada jgk kdm yg nda pandai la....kekekeke

yg budak lelaki no.3 tu melompat2 macam superman.....hehe

Mell_f said...

haha..sy sgt geram tgk tu budak yg sempat lg bersipak2 depan penonton..akan tetapi sy sungguh terhibur.haha

In fact,that's the thing we expect from seeing kid's performances bah..haha..sy pun nda mau tgk budak menari dgn terer tanpa ada aksi2 cumil yg sot.Tapi kan,anak ko jg la harapan time tu reno. mari kenen bawa sy menari sama dia xD

TigerlilyBorneo said...

Is that your Jr in front? He's the only one with the Sumazau beat! Like I mentioned in my son's concert post, kids concerts are fun. They are themselves and they're not concermed about what we think. Its just so much fun seeing them up there, walaupun berterabur! Thanks for sharing the video!

LonTugi said...

omg! kiut oo si ingkut..

Wel^Beiolman said...

lalalaalala..reno...ni bapa dia pun inda ajar jr ni..haha..macam bejalan sapu lantai saja tu..hahaa....anak sepa yg paling ngok tu reno..haha..sayang teda pasangan jr ba ni..kalu ada terus siok tu kan..haha...anyway..nice show...haha..

Kengkaru Kong said...

hahah ..excitement eh!

Love it!!

cLaiRe Bennet said...

hihihi.....awal btl ba kau ada Jr...kalau nda buli kita kasi pasang sm Jr sy kunun..hahahah cumil2..i like kids...aishhh

★ Kobie Vanessa ★ said...

adededehhhh...berabis sa ketawa tingu ni clip vdo ko, ketara anak ko saja yg pandai, yg paling depan tu kan? tapi yg paling lucu yang budak lelaki numbur 2 dr blkg, adakah mcm lumpat2 saja di menari, hahahahahha very funny o dis reno!!!tpi dimaafkan la pasal budak lagi gia sumua kan heheh

sweetie~ said...

u like kids ka claire? nah wel.....hint2 sda tu....kekekeke

LeoFantasia a.k.a LEO said...

sya inda tahan tingu tu budak di tangah2 tu..hahahahahahaa....men jajal...tapi cute nie...hehehehe...

Nice job man..!!!

ReNo said...

Beck, hehe mabuk? kekeke talampau jg tu beck..LOL...

sweetie, mcmana anak kita? hehe mmg mangkali mo jadi superman ba cita2 dia tu..atau hobi dia melumpat2? LOL

Mell, hehe anak ko nnt pun bakal harapan juga tu...bagus kan ada pendedahan dari zaman kanak2? BBKK :P

TL, yabah...siuk kan tgk kids performing? nda bagus pun kin hibur ba. Ilang suma 10sen sy ow..keke

Lontugi, hehe nnt klu jumpa ko dia takajut tu. 'Aik, another auntie ka?' nnt dia bilang... :D

wel, cesss pandai ko cakap urg ahhh, mo tinguk juga ko manari sumazau kalau ko sudah kana 3 butul sitaut! haha

Kong, alala melepas la mo kasi tag-team sama Jr ko nnt..hehe niway palan2 kio...

Claire...capat!!! sempat lagi ni...(uik? paham ka kamurg sama si wel ni?) LOL

Kobie...sedang menunggu ko upload Jr ko plak ni..kastau kalau sudah ada nnt ah... :D (lama lg ka?)

Leo...yabah kan, teringat zaman budak2 jajal kita dulu2 ow kan? LOL

Bambangan @ Ony said...

lol.... encem sdh jr ko tu... pandai sazau lg tu.... bah tgk bapanya la kan

ReNo said...

Ony, isk malu sy ow.kekeke tp mmg pattut pun malu ba kalau kita x tau tarian etnik sendiri ba kan?

Kengkaru Kong said...

sa tingu balik video ni kan, macam dorang menari rap pun ada..fuyohh!! Sa suka..bah palan2 lah nanti sa punya Junior coming in the future..ekek!!!