Wednesday, September 3, 2008

Makan-makan (Pra-Merdeka)

Hendak menjadi cerita, beberapa hari sebelum Malaysia mula melaungkan Merdeka!, kami sekumpulan kecil anak-anak Borneo masih boleh tersengih-sengih dengan kata-kata 'rilex ba geng, kita Merdeka 16 Sept ba, lama lagi tu..' Dan untuk masa yang ada kami pun buat la sedikit aktiviti mengisi masa lapang... BBQ time...

Guess what? hmmm... Tanya si Charles

Yah benar, siap ada ikan lagi...

Patrick dan Charles in-action...serius konon kamurang ah...

Confuse juga... masak banyak2 ni tapi yang menghabiskannya cuma 3 orang? Teda hal tu geng...

Tapi akhirnya kisah mem'BBQ dan makan ini berakhir dengan baik... hmm mungkin tidak sebaik cerita dalam filem (paham2 jelah, musim kegawatan ni hehe) tetapi sekurang-kurangnya berjalan lancar dalam suasana sederhana dan selamat...hmmm tunggulah diorang ni ada girlfriend atau kawin besok...

16 comments:

Mell said...

Ya,borneo merdeka pada 16Sept,saya sangat bersetuju dengan kata kata encik leno ni.

Saya tahu apa yang encik leno bbq-kan,rasanya amat sedap bukan? hehehehehe..

Bah suda laini cakap skema,apapun leno,selamat bekerja.

ReNo said...

mell, ya banar tu...hehe bukan pembangkang tetapi itu la kebenarannya ba kan? sorry mmg busy gila skg ni..out-station bhari2. pening kapala (isk jan butak awal2 sudah la hehe)

ba tenkiu mell, ko paham2 jalah apa 'durg' masak tu..ops? ko mo sy kirim? hehe

urang ranau said...

bah 2 kali la kita smbt merdeka ni kan, pada 31st Aug and 16 Sept.. bah selamat merdeka borneo 16th Sept..

kuai said...

renooooooo.... punya men sadap tu! kalo ada lado momporok om limau kasturi lagi.. ngorup2 lagi soibau.. dei.. sa lapar ooo... nokotolon oku berkali-kali..

sa pun mau tayang makanan la ni.. jaga! lol

presen said...

waah nmpk sedap aja... apa yg ko masak tu bro? wogok ka?.. x ajak pun join bbq..

Ornest said...

sadapnya... teringat pula masa muda2 dulu, slalu juga ikut org panggang2 memanggang ni. Biasanya klu di kampung sya, ada bubur lagi tu kana campur tu kinoloi.. hui yo, sadap o :D

ReNo said...

Guys, hadei camana kamurg suma tau apa yg kamiurang..ops, diurang panggang ni ow? teda pun sy ingat sy ada kastau? hehe

Joy, ya mmg kita merdeka 16 sept ba...Malaya ja merdeka 31 ogos...

Kuai, hehe ko cakap lado momporok atuk amahal tomod iri hiti..hmmm import dr Sabah juga. ba kasi tunjuk ba resepi ko klu berani! hehe

Presen, adei klu jemput pun ko balik Penang ba tu bro. Tidak apa, lain kali kita repeat lagi..kasi kaw kaw punya..hehe

Ornest, nnt kirim tu resepi sini..hehe mcm sedap ja tu?

sweetie~ said...

klu kawan kau macho mau jgk sy kirim salam...wakaka...jan maraa men2 ja

Tanakwagu said...

wah, ramai kamu ah. tu panggang sadap oh saya tengo.

selamat hari kemerdekaan bagi Sabah 16.09

ReNo said...

sweetie, sampai hati ko mendua..isk mentiga kan sy idup2 dan deoan2 ah...kekeke

Tanakwagu..ehem, ehem saja la...ya, Merdeka!

Beck said...

LOL.. ya baa.. we as sabahan ni.. 16 sept maa.. ^.^ lol.. itu tanah melayu jak tu.. xD hehe.. btw.. limpas2 jak baa ni.. :) n ya baa.. no hal baa tu.. 3 org jak kesabis tu foods suma.. xD ada main logop2 kaa kunun ni..? jk jk jk.. bah2.. hepi blogging.. xD

Kengkaru Kong said...

macam sadap ja tu panggangan.. napa tia panggil sa nie?

Wel^Beiolman said...

wahaha..masi lagi ko inda puas hati 16setp sama 31aug ka ni reno..haha..

mcm sedap butul tu makana oh..haha..teda tempat letak ka tu bbq?kesian duduk d tetungging sja mau memanggang.haha..

Markie Marc said...

sia pun mo panggang-panggang lah sempena ari merdeka Sabah pada 16 Sept! Wakakakaka... Malaya bukan ada Sabah & Sarawak...

Tapi apa sia mo panggang ah? takan ciken wing sama sosej or tu ikan uji rashid ja? buring... si reno kali ada idea apa mo panggang, sebab dia yang baru selesai memanggang... wakakakaka...

Rapar lai sia balik... ish...

ReNo said...

Beck,
thanks for visiting ere.. :)

Kong,
Ko napayah panggil..anytime owez wekam.. heeh

Wel,
hehe ya bah.. ko tau durg bilang mo feel ba kunun tu kekeke...

Marc,
hehe buli tu. errr kana carik sana sandakan atau pitas tu geng..hehe antam ja cap uji rashid tu...dari teda kan?

kuai said...

resepi lado momporok sa lum keluar lagi reno.. takut ada urang terbatal puasa nampak... huhuhu